Door Remy Meijers op 2 december 2013

PGP doet mee aan gemeenteraadsverkiezingen

De persconferentie zojuist succesvol verlopen is. De regionale pers en ook de lokale Tv Valkenburg waren aanwezig.
De lijsttrekker Remy Meijers en de 3 voorzitters van deze partijen werden uitgebreid geïnterviewd.
De voorzitters zijn Tjaart Imbos PvdA, Jef Kleijnen van PPGV en Margot Wingen van Groen Links

Valkenburg a/d Geul 2 december 2013

PGP doet mee aan gemeenteraadsverkiezingen
Samenwerking tussen PPGV, GroenLinks en PvdA

De politieke partijen PPGV, GroenLinks afdeling Maastricht-Heuvelland en PvdA afdeling Valkenburg aan de Geul bundelen hun krachten in een nieuw samenwerkingsverband: PGP.
Deze samenwerking moet leiden tot een sterk front op links. De drie partijen doen met een gezamenlijke lijst onder de naam ‘PPGV/GroenLinks/PvdA’(afgekort als ‘PGP’) mee aan de komende gemeenteraadsverkiezingen in de gemeente Valkenburg aan de Geul. Na de verkiezingen vormen ze ook één fractie ‘PPGV/GroenLinks/PvdA’.
Met deze nieuwe lijst van samenwerkende progressieve en sociale partijen valt er in de gemeente Valkenburg a/d Geul weer echt wat te kiezen.

De drie genoemde partijen zijn al langere tijd zeer ambitieus bezig met de gemeentepolitiek in Valkenburg a/d Geul. Ze beseffen dat deze ambities als samenwerkingsverband beter te realiseren zijn. Door hun krachten te bundelen staan er op verkiesbare plaatsen actieve en ervaren raadsleden. Remy Meijers, de huidige wethouder van Financiën en Zelfsturing zal de lijst aanvoeren, gevolgd door Corry Fulmer en Hub Aussems . Op de vierde plaats staat Sjaan Savelsbergh, gevolgd door oud-wethouder Jan Hendrikx. GroenLinks vult de lijst vervolgens aan met Margot Wingen, oud raadslid in Alkmaar.

De ambities van de ‘PGP’, staan in het concept-verkiezingsprogramma . Het belangrijkste uitgangspunt is:
De PGP wil voor alle inwoners van Valkenburg a/d Geul een
Sociale, Veilige, Leefbare, Duurzame en Betrokken gemeente.

Binnen deze thema’s leest u verrassende en inspirerende programmapunten, die de PGP in de komende raadsperiode wil realiseren.

Remy Meijers

Wethouder Daarnaast werkt hij betaald als Manager Capgemini En doet hij vrijwilligerswerk bij de Polfermolen (onbezoldigd)

Meer over Remy Meijers